O świeżości marek i nie tylko...
blog | en | menu
4 sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego postów na Facebooku

4 sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego postów na Facebooku

, , , ,

Opublikowano: 01.09.2016 // jjack

Czy zauważyłeś wyraźny spadek zasięgów organicznych na prowadzonej przez siebie stronie?

Szukasz sposobu, żeby zmienić tę sytuację? Trafiłeś w dobre miejsce.

Przedstawiciele Facebooka z uśmiechem na ustach potwierdzają, że całościowo zasięg organiczny na platformie spada. Dzieje się tak z dwóch powodów.
Po pierwsze, z każdym dniem pojawia się co raz więcej contentu, który ogląda ograniczona liczba ludzi, dysponująca ograniczonym czasem. Dziennie Facebook podsuwa swoim użytkowników około 300 “stories”, podczas gdy o uwagę konkuruje ze sobą średnio około 1500. Zwiększa się także liczba stron, które śledzą użytkownicy.
Rosnąca konkurencja bezpośrednio sprawia, że trudniej uzyskać większy zasięg organiczny.
Po drugie, algorytm, decydujący o tym, co i komu zostanie pokazane, składa się z setek tysięcy parametrów, które stanowią tajemnicę biznesową firmy Facebook.
W praktyce oznacza to, że nikt nie ma dostępu do informacji, jakie czynniki tak naprawdę wpływają na zasięg postów.
Jaką strategię najlepiej przyjąć wobec tej sytuacji? Mamy dla Was trzy sprawdzone przez nas rozwiązania.

1.Publikuj, kiedy konkurencja śpi.

Wystarczy zagłębić się na chwilę w Facebook Insights, by dowiedzieć się, o jakich porach fani strony są najczęściej online. Ta wiedza w połączeniu z porównaniem aktywności innych stron, które traktujemy jako punkt odniesienia/konkurencję, pozwoli na wypracowanie kilku konkretnych ram czasowych, w których naszą treść ma szansę zobaczyć najwięcej osób. Należy przy tym pamiętać, że dopiero porównanie wyników treści publikowanych o różnych porach na przestrzeni np. ostatnich 28 dni pozwoli wybrać najlepsze okoliczności na publikowanie kolejnych.Pzzecieramy czasem oczy, widac jak duże marki publikująw godzinach pracy minimalizując efektywne wydawanie pieniędzy swoich klientów.

Większość publikowanego przez nas konktentu zdecydowanie nie wchodzi na tablicę w godzinach 9-17.

2.Zacznij używać organicznego targetowania.

W odpowiedzi na zarzuty o zaniżanie organicznych zasięgów powodowane wyłącznie chęcią zysku Facebook wprowadził nowe narzędzie, dostępne wcześniej wyłącznie przy płatnej reklamie. Mianowicie, opcję Organic Post Targeting, która pozwala wybierać część publiczności, do której chcemy dotrzeć. Na pierwszy rzut oka taka funkcja wygląda jak zaprzeczenie naszego głównego celu, czyli zwiększania zasięgów. Z drugiej, dobieranie bardziej spersonalizowanych treści do dobrze określonych grup docelowych może przełożyć się na lawinowy wzrost zaangażowania, co według algorytmów Facebooka czyni nasze treści bardziej atrakcyjnym, zwiększając ich organiczny zasięg. Opcja ta zdecydownaie dotyczy dużych profili, gdzie ilość polubień profilu mierzymy w tysiącach, setkach tysięcy, a nawet milionach. Szczególnie polecamy przy fanpejdżach marek, które skupiają zarówno kobiety jak i mężczyzn.

3.Zadawaj pytania i odpowiadaj na pytania.

Tutaj kluczem jest zadawanie właściwych pytań, które mają największe szanse na zaangażowanie użytkowników. Dobry tropem jest zadawanie pytań bardziej osobistych, dotyczących opinii lub doświadczeń. Należy przy tym pamiętać, żeby używać bezpośrednich zaimków osobowych takich jak “Wasze”, “Twoje” i “Ciebie”. Drugą, równie ważną, stroną takich działań jest dobry Community Management, czyli odpowiadanie na pytania zadawane w komentarzach i angażowanie ludzi w dłuższe dyskusje. Mały trick podczas odpowiadania na komentarze, to oznaczanie użytkownika na początku odpowiedzi. Wtedy możemy mieć pewność, że dostanie powiadomienie o naszym komentarzu. Połączenie tych dwóch praktyk gwarantuje wzrost zaangażowania użytkowników w treści naszej strony, co z kolei bezpośrednio przekłada się potem na wzrost zasięgów organicznych.

4.Stań się na chwilę swoim fanem, czyli o czym pisać, jakie posty tworzyć.

Wiele marek tworzy komunikaty widząc rzeczy takimi jakie są, jakiekolwiek formy niepoprawności lub przekoreczenia granicy są często niewykorzystywane.
Aby nie pisać o kolejnej oczywistej oczywistości możesz spróbować skoncentrowac się na spostrzeżeniach dotyczących np. sytuacji zakupowych.
Wyobraź sobie, że prowadzisz fanpage o słodyczach albo ciastkach. Wiesz, przecież, że wiele osób podchodząc do lady i zastanwiając się nad wyborem ciastka masuje się po brzuchu. Wykorzystaj to spostrzeżenie i zób o tym posta. Wywołasz tym dużo lepsze rekacje niż mówiąc o tym, jakże to wspaniałe pod względem składników jest ciastko Twojego klienta. Komunikacja emocjonalna zawsze działa mocniej niż racjonalna.

A jakie wy macie sposoby?

Komentarze

komentarzy