O świeżości marek i nie tylko...
blog | en | menu
Jak wykorzystać user-generated content?

Jak wykorzystać user-generated content?

,

Opublikowano: 04.10.2016 // Wojtek Pietraszkiewicz

Czy produkowanie odpowiedniej ilości trafnych treści (w skrócie takich, które niosą ze sobą pewną wartość dla ich odbiorców) zawsze musi pochłaniać niezwykle duże zasoby czasu, ludzi i talentu? Czy istnieje jakiś inny sposób, by sobie z tym poradzić?

Odpowiedź to user-generated Content. Z jednej strony to niewyczerpane źródło gotowych treści bogatych w wyobraźnię, poczucie humoru i estetykę bliskie grupie docelowej. Z drugiej, to kopalnia prawd konsumenckich, praktyk korzystania z produktów i rzeczywistych opinii na ich temat.

Spośród wielu korzyści, jakie przynosi odpowiednie wykorzystanie w swojej strategii user-uenerated content, najważniejsza jest jednak jego skuteczność w angażowaniu dużych ilości osób w działania korzystne z punktu widzenia założeń strategicznych.

Doskonałym przykładem tego typu kampanii jest kolaboracja firmy Belkin, produkującej akcesoria do smartphone’ów, z LEGO w roku 2013. Owocem tej współpracy był LEGO Builder Case Family, który ujrzał światło dzienne razem z portalem produktowym, wyposażonym w funkcję zamieszczania własnych pomysłów na jego wykorzystanie. Do tego wystarczyło dodać odpowiedni hashtag na instagramie, a użytkownicy sami reklamowali produkt innym użytkownikom, w najbardziej autentyczny i wiarygodny sposób, w jaki tylko można.

Kolejna marka, której wykorzystanie user-generated content przyniosło wymierne korzyści, to grecki producent jogurtów Chobani, istniejący od 2005 roku. Za pomocą mediów społecznościowych, przede wszystkim Facebooka i Twittera, Chobani poprosiło swoich fanów o trochę miłości. Dosłownie. Dostali w zamian treści w postaci zdjęć, filmów i postów, które następnie wykorzystali na swojej stronie, billboardach i w szeregu innych mediów. Kampania była na tyle skuteczna, że w ciągu roku ich sprzedaż wzrosła o 225%.

Przy wykorzystaniu user-based content we własnej strategii warto pamiętać o kwestiach prawnych. Zwłaszcza, o przeniesieniu praw autorskich z użytkownika na reklamodawcę. Jeśli częścią kampanii jest losowanie nagród wśród osób produkujących treści należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu regulaminu.

Macie jakieś własne przykłady zastosowania user-based content?

Podzielcie się nimi niżej!

Komentarze

komentarzy